Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko meitä paljon??

Hei kaikille!
Kyllä meitä nuoria rintasyöpäpotilaita tuntuu olevan paljon. Itse olin 30-vuotias, kun rinnasta löytyi kasvain. Imetin silloin nuorimmaistani, joka oli 8 kk. Muut lapset olivat 1v8kk, 5v ja 10 v. Minut leikattiin kahden kuukauden päästä löydöksestä ja sytostaatti+sädehoidot alkoivat perään. Silloin kainalon vartijaimusolmukkseista ei löytynyt mitään. Tästä 1.5 v päästä kainalosta löytyi patti ja leikkauksen jälkeen selvisi, että kainalossa oli 6 imusolmuketta syöpää täynnä. Sain CEF:in ja säteet. Meni 4kk ja kainalon arvessa tuntui pieni patti. Tämän tutkimusta viivyteltiin, koska syöpälääkäri oli varma, ettei se ollut mitään. Toisin kuitenkin kävi ja kun vaatimalla vaadin, patti leikattiin ja tulos oli positiivinen. Ultralla selvisi, että kainalo oli täynnä sairastuneita imusolmukkeita. Minut leikattiin loppiaisena 2003 ja kainalo ja rinnan alue tyhjättiin luita myöten. Selkälihaksesta tehtiin tilalle trami. Jatkohoitona sain Taxotere-sytostaatin.
Nyt syöpä on levinnyt luustoon ja olen jo hoitoputkessa, onneksi. Saan luustonkovettajaa ja juuri päättyi kipuun annettu sädehoito.
Huomenna aivojen magneetti ja tulosten selvittyä hoidot jatkuvat. Toivottavasti aivot puhtaat, että pääsisivät jo hoitamaan sytostaateilla.
Minun syöpä on ollut koko ajan Her-, Gradus III sekä voimakkaasti hormoniriippuvainen kummastakin progesteronista ja estrogeenista.
Ennuste on vielä kuitenkin hyvä. Kunhan lääkkeet tukkivat reijät luustossa, voin jatkaa taas normaalia elämää.
Paljon voimahaleja kaikille teille!!
Julia
julia | 19.2.2007 klo 15:18:02