Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Pitkä herceptin hoito

Ensimmäisesä syöpälääkärin istunnossa käytiin läpi hoitoja ja yllätyin kun kuulin että tarjottiin vain kolme herceptin hoitoa yhdessä taxoteren kanssa. Olin kuullut pitkästä herceptin hoidosta tammikuussa -06 leikatulta ystävältäni, kuvittelin että se on käytäntö edelleen mutta oli vaihdettu lyhyeen hoitomalliin (ainakin) Hgissä n. vuosi sitten. Olin epäileväinen lyhyen hoidon tehokkuudesta (täysin mutun perusteella) verrattuna pitkään ja lääkäri pitkään perusteli molempien hoitomuotojen taustoja, käytäntöjä eri maissa ja etuja sekä riskitekijöitä. Minulle jäi loppujen lopuksi päätös valinnasta ja valitsin pitkän hoitomallin vaikka se sulkikin pois mahdollisuuden osallistua FINXX-tutkimukseen jossa kuitenkin on 50% mahdollisuus saada tai olla saamatta Xeloda-lääkettä. Jotenkin ajattelin, että tärkeämpää ladata kroppaan kunnolla myrkyt myös herceptiiniä kun kyseessä on kuitenkin kohdallani aggresiivinen syöpä ja vaakalaudalla tulevaisuus pienten lasten kanssa... Sekin kävi toki mielessä, että hoitomallin muutokseen olisi ollut vaikuttimena raha/säästötoimenpiteet, asioilla ja päätösten takana kun on aina monta vaikuttavaa tekijää...
Päivä kerrallaan | 10.3.2007 klo 17:39:51