Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyövän uusiminen

Hei kohtalotoverit

Minä myös olen lukenut ja saanut lohtua näistä kirjoituksista. Olen ollut mukana tässä kidutuksessa vuodesta 1995, jolloin selvisin osapoistolla ja sädetyksellä. Melkein jo julistettiin terveeksi, kunnes v. 2000 löysin uuden patin ja silloin poistettiin koko rinta ja tyhjennettiin kainalo. Sain cef + sädehoidot ja tamofenin, jota söin 5 vuotta. 2005 löysin kaulata turvonneita imusolmukkeita, jotka poistettiin ja taas sädetys + 6 x taxo + Arimidex. Viime joulukuussa poistettiin terveen puolen kainalosta imusolmukkeet ja taas olen sytoputkessa. Nyt sain 3x taxo ja 3 x cef, koska minulle sanottiin ettei ceffiä voi antaa enempää kuin 9x. Jäljellä on vielä kaksi ceffiä, sädehoidot ja joku lääkitys.

Vuosien varrella on ollut kaikennäköisiä sivuvaikutuksia hoidoista. (imusolmuketulehduksia, ihottumia,punajäkälä, jäätyneet olkapäät ja nyt on riesana turvonnut käsi. Sitä olen hoitanut lymfalla, tukihihalla, akupunktiolla, kokeillut kylmää ja kuumaa ja pistellyt jopa nuppineuloilla, että turvotus vähenisi.

Olen muuten ihmetellyt, ettei kukaan ole maininnut taxon aiheuttamaa yskää. Minulla se on flunssan lisäksi kiusannut joka välissä niin, että kylkiluu murtui yskiessä.

Kun ensimmäisen kerran sain ceffiä, pahoinvointi oli ankaraa ja olin todella huonossa kunnossa, mutta nyt ei ollut oikein mitään oireita (ilmeisesti pahoinvoinnin estävä lääkitys on parempaa) ja taxonkin jälkeen oli nyt helpompaa. Nyt minulla on myös laskimoportti, ettei tarvitse etsiä toimivia suonia (suosittelen).

Toivon teille kaikille voimia kestää hoidot ja yrittäkää nauttia hyvistä hetkistä

Roosa1

Roosa1 | 30.3.2007 klo 12:40:58