Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: huomenta

Hei Julia ja muut kanssasisaret!

Minulle yksi ystäväni, jolla on asiasta sekä kirjatietoa että omakohtaista kokemusta, sanoi, että potilaan lähipiirissä alkaa ääneenlausumaton kilpailu siitä, että kuka on niin läheinen, että hänen annetaan tukea pahimpina hetkinä, ja kuka on niin tärkeä, että pääsee tukihenkilöksi mukaan hoitoreissulle jne. Tavallaan potilaan valintojen kautta mitataan oma asema.

Minä olen syönyt tammikuun alusta asti Bonefosia luustooni. Syön sitä maksimiannoksen ja ensimmäisen kerran näin lääkkeiden haittavaikutuksien luettelossa tekstin: koska munuaisten vajaatoimintaan sairastuneet potilaat ovat olleet vakavasti sairaita ei lääkkeen osuutta ole voitu varmistaa. Tai siis sinnepäin. Lääketehtaalta aika fiksua eli terveet kestävät lääkkeen, sairaat ehkä ei, mutta sehän taas ei ole enää lääkkeen vika. Juon kyllä runsaasti ja säännöllisesti, jotta munuaiset kestävät lääkkeet ja kaikki lukuisat varjoaineet.

Googlasin hieman ja Bonefosia ylistettiin suurinpiirtein ihmelääkkeenä ja olihan minulla ainakin näkyvissä jo luutumista rangassani, joten kaippa se tepsii. Tuntuu kuin olisin saanut rintasyövän lisäksi pahan osteoporoosin selkärankaani eli kaksi sairautta yhden hinnalla. Ota kaksi, maksa vain yhdestä!!!

Toivottavasti saat nauttia tästä ja huomisesta päivästä hetken ennen seuraavaa tiputusta. Voimia.
Santeri
santeri | 2.4.2007 klo 11:15:56