Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko meitä paljon??

Hei Tepa!
Kurja kuulla tarinasi, olen pahoillani puolestasi ja olipa lääkäriltä aikamoinen virhearvio. Minulle koepalan ottanut lääkäri sanoi, että kaikki rinnassa olevat patit tulee pikaisesti tutkia. Ei saa jättää hoitamatta. Minullakin olisi mammografia siirtynyt tilaavan hoitajan vuoksi, jos olisin suostunut siihen.
Kyllä meitä nuoria valitettavasti on aika paljon. Minun tarinani on ihan samanlainen kuin sinun. Olen nyt 36v, 7 kuukauden ikäisen tytön äiti. Imetysaikana viime syyskuussa tunsin myös patin rinnassa. Juttelin siitä neuvolan lääkärille, joka ei tutkinut vaan sanoi, että mahdollisesti voi olla ihan hyvänlaatuinen. Hän sanoi, että jos se minua vaivaa, niin menisin lääkäriin. No minua vaivasi ja menin lääkäriin ja sain lähetteen mammografiaan. Siitä kaikki sitten lähti.
Lokakuussa leikattiin oikea rinta kokonaan pois, kasvain oli 2cm ja ympärllä esiastetta. Vartijaimusolmukkeet (4kpl) poistettiin ja ne olivat puhtaat. Kasvain oli gradus 3 (nuorten yleensä ovat tätä), HER2 pos ja hormonineg. Nyt menossa on sytostaattihoito ja Herceptin, jatkossa vielä sädehoito.
Syöpä oli kyllä todellinen shokki koko meidän perheelle. Mielessä pyöri monia ajatuksia ja olisin varmasti ilman lasta ja miestä vajonnut masennukseen. He pitivät minut kasassa. Ennen leikkausta olin aika huonossa jamassa, en pystynyt syömäänkään juuri mitään. Onneksi leikkaukseen pääsin parissa viikossa ja hoitoputkeen päästyäni alkoi helpottaa. Vaikka onhan tämä todella rankkaa, myös henkisesti.
Älä masennu, aina on toivoa! Hoidot ovat nykyään tehokkaita. Täytyy vaan yrittää potää mieli positiivisena. Tiedän kyllä kuinka vaikeaa se on, mutta vertaistuki on todella tärkeää. Et ole yksin!! Kirjoittele kuulumisiasi, olen hengessä mukana.
Voimia ja halauksia.. :) mimi
mimi | 18.2.2007 klo 20:22:55