Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kenelle annetaan Taxotere+CEF ja kenelle pelkkää CEFiä?

Minulta leikattiin joulukuussa 2006 rinta kokopoistolla (olen 42 v), kasvaimia oli kaksi, patologin diagnoosi: duktaaliset kasvaimet, gradus 3, her-, hormooninegatiivinen. Imusolmukkeet poistettiin, mutta olivat puhtaat. Nyt saan hoitona taxotereä + kahta muuta syöpälääkettä, tiputus kestää kerralla noin 4 tuntia. Huomenna menen kolmanteen tiputukseen. Siis annetaan mahdollisimman kovat aineet, vaikkei kainalolevinneisyyttä ollutkaan, koska ei hormoonihoitoakaan tule. En saa myöskään sädehoitoa. Vielä ei ole selvillä muutetaanko lääkitystä välillä vai saanko tätä samaa kuuria koko hoidon (6x) ajan, sekin on kuulemma mahdollista. Monenlaiset on hoidot riippuen tapauksesta ja paikkakunnasta.

Ensimmäistä hoitoa jännitin valtavasti ja sain täältä paljon tukea silloin, mutta yllättävän hyvin on mennyt, hoidon haittavaikutukset eivät ole olleet kovin pahat, muutaman päivän tiputuksen jälkeen olen väsynyt, vähän on kuvottava olo, mutta kertaakaan en ole oksentanut. Suu kuivui ensimmäisellä kerralla, mutta sitten ostin apteekista suuta kosteuttavia imeskelytabletteja, jotka auttoivat oikein hyvin. Viikon päästä hoidosta olo on ollut normaali ja olen jaksanut touhuta lastenkin kanssa ja tehdä muuta mukavaa (kotityöt jätän miehelle), otan tämän nyt levon ja loman kannalta ja odottelen kesää toiveikkaana.

Jaksamista ja voimia kaikille.
Sartsa | 12.3.2007 klo 14:31:05