Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kenelle annetaan Taxotere+CEF ja kenelle pelkkää CEFiä?

Täältä myös tervehdys ja lämmin rutistus sarastukselle!

Nuo sytostaattijutut ovat aina niin monimutkaisia asioita. Lääkärithän miettivät jokaisen potilaan hoidon tiimissä, johon kuuluu useita onkologeja ja sädehoitolääkäreitä, siis syövän asiantuntijoita. Monet asiat vaikuttavat syton valintaan ja meidän täytyy vaan luottaa siihen, että he tietävät mikä on paras hoito sillä hetkellä.

Mielestäni myös voit kysyä seuraavalla kerralla, miksi päädyttiin CEF:iin X 6. Kyllä lääkärit siihen vastaavat ja sinulla on oikeus vaatia vastaus.

Mua on hoidettu useita kertoja, ensin CMF (6), kun kainalo oli puhdas, sitten CEF (6), kun metastaaseja löytyi kainalosta, sitten Taxotere(4) kun kainalossa taas paljon metastaaseja. Nyt menossa Taxotere, kun syöpäni on levinnyt laajalle luustoon.

Sitä en tiedä eivätkä tiedä varmasti lääkäritkään, olisiko syöpäni pysähtynyt 8 vuotta sitten, jos olisi heti aloitettu kovalla myrkyllä, esim CEFillä. Silloin jo yliopistolliset sairaalat hoitivat kaltaisiani potilaita CEFllä, mutta tällä alueella annettiin CMF:ää, joka kyllä on lastenleikkiä sivuvaikutusten osalta ainakin, verrattuna CEF tai Taxotereen.

No, kaikki on mennyt varmasti niinkuin on tarkoitettu ja CEF:hän on kovan luokan myrkky, joten toivon, että syöpäsi sillä talttuu!!

Kuinka olet kestänyt CEF:in? Minulle Taxo on helpompi hoito, kuin CEF. Näen vieläkin painajaisia punaisesta litkusta, joka veti petiin 4 päiväksi. Olin niistä aina kaksi sairaalassa tiputuksessa, kun oksensin niin kovasti. Mutta toisille asia on juuri päin vastoin, CEF ei tunnu paljoa missään

Voimia paljon sinne ja vertaistukea saa tältä palstalta, joten tervetuloa mukaan!
Lämmöllä Julia
julia | 30.3.2007 klo 10:13:15