Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kenelle annetaan Taxotere+CEF ja kenelle pelkkää CEFiä?
Moi ja iltapäiviä!Mun syöpä oli silloin jo ihan samaa, kuin nyt eli gradus III, proliferaatio 4(erittäin nopeasti jakautuva), progesteronista ja estrogeenistä 98% riippuvainen, her-, duktaalinen. Silloin tehtiin osapoisto, kasvain oli 2cm, ja kainalon vartijaimusolmukkeiden poisto. Kun kainalo oli puhdas, vaikka uusiutumisriski oli suuri, annettiin CMF ja säteet sekä Tamofeeni 5 vuodeksi. Sitähän en ehtinyt syödä, kuin 1,5 v kun löysin patin kainalosta ja koko rumpa lähti alusta.
Mulla pitäisi olla huisea teho hormonin estäjistä, koska syöpä käyttää niitä niin hurjasti kasvussaan hyväkseen, mutta ei ainakaan vielä lupaavalta ole näyttänyt, tai no ehkä tauti olisi levinnyt nopeampaa ilman lääkitystä..ken tietää.
Olin saanut kaikki lapseni ennen ekaa leikkausta, nuorin oli silloin 8kk ja ikää mulla oli 30. Onkologi sanoikin, ettei hän suosittele enää lasten saamista, se voi villiinnyttää syövän uudelleen kasvuun juuri tämän hormoniriippuvuuden vuoksi.
Silloin olin tosi helpottunut, että meillä oli neljä lasta eikä oltu aiottukaan enää lapsia lisää laittaa.
Noita ennusteita on tosi pelottavaa kysyä. Muistan, että minulle sanottiin ensimmäisellä kerralla, että 5 vuoden ennuste on juuri tuo 95% elossa. No, sehän on totta, täällä ollaan mutta silloin sitä ajatteli, että terveenä..
Nyt kysyin leviämisdiagnoosin jälkeen onkologilta, että kuoleeko luustoetäpesäkkeisiin. Hän sanoi, että ei kuole, niitä hoidetaan ehkä loppuelämä(?), mutta niihin ei kuole.
Kertoi kuitenkin samaan hengenvetoon, että enää minua ei pystytä parantamaan, olen kroonisesti sairas..Huh kun tuntui samaan aikaan helpottavalta, en kuole, mutta samaan aikaan oli pohjattoman tyhjä olo. Tuntui, että elämä lipuu ohitseni, joku tekee julmaa pilaa 4 lapsen äitille. Ei kenellekkään tällä lailla sanota..Masennuksen vuoristoradassa laitoin joulun vesisateiseen harmaaseen keliin ja sitten tajusin, että en ole ainoa kroonisesti sairas,yhdellä ystävälläni on nivelreuma, toisella diabetes. Kumpikin vakavia elämää rajoittavia sairauksia, ehkä ei niin kuolemavoittoisia, kuin syöpä, mutta vakavia kuitenkin ja aiheuttavat elämään kaikenlaisia hoitotoimenpiteitä ja lääkkeitä sekä leikkauksia. Eivät hekään tiedä, ovatko töissä vuoden päästä vai leikkauspöydällä tai shokissa teholla.
Ja vielähän se on niinkin, että ei syöpä säästä mua toisilta sairauksilta, vielähän päälle voi pamahtaa em sairaudet tai jotain muuta.
Tänään on ollut jotenkin masis. Mahataudin räiväläinen vie viikonlopun fiiliksiä pois. Mulle on tulossa hyvä ystävä vkl kylään ja oli tarkoitus ulkoilla ja käydä pitsalla ja olusilla, nyt ainakin vielä öklöttää ja närästää, yhyy. Marisen kuin pikkulapset, menen kohta lattialle maate ja potkin ja karjun..
Hyvää viikonloppua teille rakkaat siskot! Kyllä se mieli taas täältä nousee
Julia
- Re: Onko meitä paljon??auringonsäde
- Re: Onko meitä paljon??meri64
- Re: Onko meitä paljon??Päivä kerrallaan
- Re: Onko meitä paljon??laulurastas
- Re: Onko meit� paljon??pike44
- Re: Onko meitä paljon??laulurastas
- Re: Onko meitä paljon??lillukka
- Re: Onko meitä paljon??Mariina
- Re: Onko meitä paljon??tautinen
- Re: Onko meitä paljon??lokakuu