Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Hei, Tulita!Kela maksaa Glivec-hoidon, omavastuuksi jää muistaakseni 3 €/3kk. Muutenhan kk-annos tosiaankin olisi 3000 €:n luokkaa, ja kyllä meikäläiselle ainakin kävisi huonosti, jos itse pitäisi maksaa.
Glivec on aiheuttanut mulle vatsavaivoja, lihaskramppeja, silmäluomien turvotusta aamuisin, muutun yhtäkkiä kasvoiltani punaiseksi kuin rapu, ja tietenkin väsymystä. Vaikka en tiedä johtuuko se sairaudesta vai sen hoidosta. Päänsärkyä on ollut vähemmän kuin ennen lääkitystä. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan mitään kovin kamalaa:), suht normaalia elämää elelen. Nyt olen ollut reilun viikon ihan vetämättömissä, vähän lämpöä, nukkuisin vaikka koko ajan. Perusverenkuvasta ei kuitenkaan löytynyt onneksi mitään erikoista, hemoglobiinikin oli ennätysluvuissa 118 sitten sairauden toteamisen. Kolmen viikon päästä sitten laajat verikokeet ja luuydinnäyte, toivottavasti Glivec on pitänyt pintansa!!
Mikä sinun tilanteesi on tällä hetkellä?
Mukavaa joulun odotusta,
t.Nasuli