Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
hei nasuli ja kaikki toiset kohtalotoverit!Minä olen ollut vuosi sitten diagnoosin saamisen jälkeen vain n.kolme kuukautta töissä ja loput sairaslomalla koska on tuntunut etten näillä voimavaroilla jaksa olla töissä,väsymystä,huonoa oloa jne.kuten te kaikki varmasti tiedätte.Hematologini sanoi joskus syksyllä että pelkällä KML-diagnoosilla ei työkyvyttömyyseläkkeelle ole mahdollista päästä.Minä olen nyt näillänäkymin palaamassa töihin osittain,eli osasairauspäivärahan turvin.suunnitelmissa on että tekisin 55%töitä josta työnantaja maksaa minulle palkan ja KELA maksaa ansiosidonnaisesta päivärahasta puolet.Yritän jos näin jaksaisin olla työelämässä,ellen, niin sitten on taas jäätävä saikulle.
Minä olen myös ajatellut tuota että kun ei tiedä elonpäivien määrää,(tosin eihän kukaan tiedä)niin onko pakko käydä töissä niin pitkään kun vaan pystyy ja loppuaika vaikka sitte sairaalassa maaten,vaan voisiko saada elää ja nauttia tästä loppuelämästä vielä kun kunto antaa myöten.
sopeutumisvalmennuskurssille olen ajatellut hakea heinäkuun (hematologisten syöpää sairastavien parikurssi)kurssille Turkuun.toivottavasti teitä kohtalotovereita tapaisi siellä!!!!
En ole tässä vuoden aikana vielä tavannut ketään KML:ää sairastavaa ja tuntuu että se olisi todella tärkeää,koska eihän kukaan voi ymmärtää ellei ole samassa jamassa,vai kuinka?
Aurinkoisia talvipäiviä teille kaikille,kevättä ja kesää kohti ollaan taas onneksi menossa,yes!!!!!
terv.sirpukka