Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Moi Heini
Luulisin että olen lukenut tarinasti paristakin lehdestä, lienet Pohjois-Savon suunnilta? Sain oman diagnoosini vuonna 2003 ja silloin tietysti luin netistä kaiken mahdollisen aiheeseen liittyvän ja törmäsin tarinaasi. Kiva kuulla että uusi lääke vaikuttaa tehokkaalta =)Niin, ja erityisen iloinen puolestasi olin kun kuulin ettei se lapsenteko olisikaan poissuljettu juttu. Minulle on kerrottu että glivec olisi se poissulkeva tekijä: et voi elää ilman sitä, mutta toisaalta sikiö ei kestäisi sitä lääkitystä. Että välineet ja tarveaineet on mutta silti lapsenteko ei olisi luvallista. Luuydinsiirrossahan munasolut kaiketi tuhoutuvat joten sen jälkeen se ei ainakaan olisi mahdollista.
Täältä sen näkee kuinka monta erilaista tarinaa maailmaan mahtuu. Täytän tänä kesänä 40 ja olen aivan innoissani kun pääsin juuri kohdunpoistoleikkausjonoon. Alhainen hemoglobiini on ollut hoitojen alusta asti ongelma, mutta toivottavasti se saadaan tällä toimenpiteellä lopullisesti kuntoon.
Itselläni on ollut myös samoja sivuoireita glivecistä kuin monella muullakin: silmien ympärysten turvotusta, järkyttäviä kramppeja eri puolilla kehoa, väsymystä jne. Mutta ylpeänä voin kertoa että jo puoli vuotta diagnoosin jälkeen voitin eräässä kamppailulajissa senioriluokan liikerarjassa SM-hopeaa (alaikäraja 35 vuotta, tuolloin olin 36).
Olen valinnut hiljaisen tien, eli en ole kertonut sairaudestani kenellekään muulle kuin niille joille on pakko kertoa. Tämä oli yhteinen päätös mieheni kanssa ja olen siihen tyytyväinen.
Tsemppiterveiset Heinille ja muille samassa veneessä!