Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML

Hei

Ensisijainen hoito on aina Glivec. Jos se tehoaa (noin 90% tehoaa) niin silloin ei tarvitse luuydinsiirtoa. Itse pistän kerran viikossa PegInterferonia ( olen testiryhmässä)jolla pyritään oman immuunipuolustuksen aktivoimiseen Ph+ mutaatiota vastaan. Lääkkeillä voidaan KML pitää kurissa hyvinkin pitkään. On paljon kohtalotovereita, jotka ovat kunnossa 90-luvun alkupauolelta ja 1998 Glivecin tulon jälkeen potilaista suurin osa pysyy kroonisessa vaiheessa. Luuydinsiirrosta ei ole edes keskusteltu. Itse KML ei haittaa elämistä. Pitää yrittää pysyä hyvässä fyysisessä kunnossa niin se helpottaa varmasti elämistä ja mahdollisia lääkkeiden sivuvaikutuksia. Tsemppiä vaan. Kyllä tämän kanssa nykylääkityksellä tulee hyvin toimeen.

PS. Lääkitykseen saat Kelasta B-todistuksen jolla lääkkeet maksavat sinulle 3€ kolmen kuukauden satsi.
jussi | 24.11.2006 klo 11:01:07