Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Hei Vaapukka,kiitos viestisäsi. Olen aloittanut sytostaatit pillereinä ja Apurinin, koska leukosyyttiarvot nousivat aika vauhita ja olivat viime viikolla 78. Soitin eilen Kelaan ja päätös Glivecistä on tulossa. Menen HUSiin maanaantaina kokeisiin ja lääkärin konsultaation.En teidä vielä otetaanko myös pinktio kun se on jo kerran otettu. Verikokeit aon otetu viikottain.
Aloitan Glivecin vasta sitten kun olen ollut siellä. Sytostaatit aiheuttavat päänsärkyä ja sellaista oloa päässä kuin olisi otanut oikein vahvaa särkylääkettä. Muuten olo on ollut hyvä ja hemoglobiini ja muut arvot ovat
hyviä.
Hammashoitaja ei suostunut puhdistamaan maanantaina hampaitani, koska minulla ei ollut estolääkitystä (antibioottia). Olin odottanut kuusi kuukautta päästäkseni toimenpiteeseen, mutta nyt täytyy hankkia antibioottikuuri ennen kuin se voidaan tehdä. Harmillista! Oli outoa, ettei hoitava lääkäri niitä määrännyt kun tiesi, että olin menossa hammashoitoon.
Töissä käyn normaalisti ja muutenkin vietän ihan normaalia elämää. Kaikki lähipiirissäni tietävät sairaudestanui, joten on paljon parempi olla kun ei tarvitse mitettiä kuka tietää ja kuka ei. Tyuöelämässä asia onkin mutkikkaampaa,koska sairautta voidaan käyttää aseena, jos asiat eivät mene toiveiden mukaisesti tai jos on hakemassa uutta työpaikkaa. Ikävä kyllä, suhtautuminen vakavaan sairauteen on vielä hyvin ennakkoluuloista. Tämän vuoksi asiaa ei voi tuoda esiin siellä lukuunottamatta lähimpiä työtovereita.
Nyt pitäisi vaan alkaa kuntoilla, että fyysinen kunto olisi koko ajan hyvä kun syö vahvoja lääkkeitä. Kuntoilu on jäänyt pimeän syksyn ja talven vuoksi sekä väsymyksen takia todella vähälle. Kunhan saisi kaverin mukaan!
Miten oma kuntosi? Entä vointi? Täytyy vaan ajatella positiivisesti ja uskoa että kakki menee hyvin. Emme saa antaa periksi!
Hyvää viikon jatkoa
Tulita