Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Hei Sirpukka!Mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa. Taitaa olla yksinpuhelua paljon tällä palstalla, vaikka meitä kumminkin on jo jokunen täällä. Mitähän toisille kuuluu?
Kerroit, että olet väsynyt ja voimavarat huonot sekä
muutenkin yleistä huonoa oloa. Sehän se onkin, että lääkärit ei oikein kommentoi tähän ja pitäisi olla muitakin sairauksia jotta kommentoi. Itse "jouduin" eläkkäälle 2003 mutta minulla oli muitakin sairauksia jotka yhdessä sitten vaikuttivat päätökseen. Mutta ns. kovan koulun siinä piti läpi mennä, vaikka olin silloin heikossa kunnossa. Minulle tehtiin työkyky arvio johon työpaikka lääkäri myös vaikutti ja positiivisesti. Sinunkin kannattaa hakea työkykyarvioon ja keskustella työpaikkalääkärin kanssa. Myös psykologin lausunnolla on merkitystä. Sen verran tämä tauti ahdistaa, että kannattaa käydä purkamassa tuntemuksiaan psykologilla ja pyytää häneltä myös lausunto.
Minulla on ainakin tarvetta, kun läheisillä on vaikeaa keskustella vieläkään tästä sairaudesta.
Kysy Nasulilta hänkin on ilmeisesti hakemassa sopeutumisvalmennuskurssille. Itse olen ollut ja suosittelen. Siellä saa vertaistukea ja kun sairaus on sama, niin on helpompaakin puhua.
Toivon sinulle voimia ja aurinkoisia pakkaspäiviä.
t:vaapukka