Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML

Hei

Minä sain diagnoosin lokakuussa 2005. Kävin työterveystarkastuksessa ja siellä huomattiin että leukosyytit olivat koholla (126) Menin heti hyksiin ja siellä todettiin että minulla on KML. Minulle tehtiin luuydinpunktio, se ei juuri tunnu missään. Siihen annetaan paikallispuudutus. Vähän hirvitti silloin. Tunsin itseni kuitenkin täysin terveeksi. Lääkärit sanoivat että nykyisin KML:ään on tehokkaat lääkkeet. Ne ovat toimineet minulla erittäin hyvin ja olen tällä hetkellä ns. "tautivapaa". PH+ soluja ei löydy. Olen syönyt Glivec tabletteja 400mg/päivä ja otan kerran viikossa PegInterferon injektion (olen mukana yhdistelmälääke testissä). Lääkkeistä on jonkin verran sivuvaikutuksia. Vatsa toimii välillä liiankin tehokkaasti, silmiä turvottaa ja varsinkin interferon voi väsyttää ja tulee päänsärkyä. En kuitenkaan ole ollut yhtään päivää sairaslomalla vaan pystyn elämään ja olemaan kuten ennenkin. Tsemppiä sinulle. t.Jussi
jussi | 9.11.2006 klo 15:45:17