Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML

Hei Nasuli!
Minä ja mieheni käytiin 2005 joulukuussa sopeutumis/valmennuskurssilla. Se oli yleinen syöpäsairauksien kurssi, koska se hematologisten kurssi olisi ollut liian kaukana meiltä. (Turku)
Itse olin ainoa kurssilla jolla oli KML ja sen puoleen harmi. Mutta todella hyvä sekä antoi voimia paljon sekä asiantuntijoita oli mukana. Lääkärit, sairaanhoitajat, psykologit, sekstiterapeutti. Meillä oli ryhmät niin, että sairastuneet oli jaettu omiin ryhmiin ja omaiset omiin. Niissä sitten puitiin eri asioita yhdessä. Todella meistä se on jokaisen käytävä, koska saa tietoa, purkaa itseään sekä toisilta vertaistukea. Suosittelemme mieheni kanssa, Hakekaa.
Matkat maksoimme vain itse. Omasta syöpäyhdistyksestä neuvotaan ja annetaan lomake.
Itse kun "jouduin" eläkkeelle, niin ymmärsin että osa päätöksestä kyllä oli myös KML. En jaksaisi näillä voimavaroilla todellakaan olla enään työelämässä.
Ja eritoten silloin kun todella tulee väsymys ja heikko olo eikä todellakaan jaksa tehdä mitään. Miksi silloin yrittää näyttää sitä mitä ei voi tehdä. Eihän se työnteko ole haluista kiinni, vaan voimista.
Pakkasta täälläkin aamulla -35 astetta.
Voimia, kuntouksiin hakemista kaikille muillekin.
t: vaapukka
Kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi voimavarat.
vaapukka | 8.2.2007 klo 18:10:09