Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Hei!Kun oma kml todettiin miltei tasan vuosi sitten (11.11), oli se tietenkin järkytys. Etenkin, kun ensin luultiin akuutiksi. Enpä uskonut, kun hyksin lääkärit sanoivat, että olen saanut syöpien lottovoiton. Kun muuton vuoksi hoitoni siirtyivät tyksiin, kuulin lääkäreiltä heti miten onnekas olen. Teki mieli sarkastisesti sanoa, että onnellisempi olisin ilman syöpää, mutta.... Glivec on purrut loistavasti,luuydin puhdas(morfologinen remissio). Miltei normaalia elämää viettelen, joskus huilaan yksittäisiä sairaslomapäiviä. Pitkät työmatkat ja matala hb vetävät välillä aika ventiksi.
Luuydinpunktiota ei pidä pelätä, vaikka mulla jälkiolo onkin ollut aika kivulias. Pitää aina "porata" niin monesta paikkaa, jotta saataisiin edes hitunen näytteeksi. Vipsu mainitsi, että siitä huomimatta, että lääkkeet purevat, masentaa. Valitettavasti mullakin on näitä masennusaikoja, ei mitään lamaannuttavaa, mutta kuitenkin... Etenkin nyt, kun nk. vuosipäivä on huomenna, niin palaa mieleen kaikki silloiset reaktiot. Ja tottakai tulevaisuus pelottaa, jospa glivecin teho ei säilykään? Voiko näin hyvin jatkua? Varmaan tuttuja ajatuksia kaikille kohtalotovereille. Mutta summa summarum: nautitaan elämästä, syytä on!!
t.Nasuli