Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kielteisten tunteiden käsittely?
Joku 'fiksu' voisi tässä kohtaa kehua sinua vahvaksi ja huitaista sinua rohkaisevalla korulauseella että, " Ihmiselle ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa". Minä olen paiskannut sen fraasin romukoppaan ja suutun jos joku sen kehtaa mulle sanoa. Kerta kaikkisesti elämä ei ole reilua eikä tasapuolista ! En tiedä miten täällä kortit jaetaan, taitaa olla ihan sokkona vaan umpimähkään.Itse tuskailin lapsuusajan kurjassa perheessä, menetin niinkään perheeni, paitsi äitini, aikuistuin ja perustin oman perheen ,sain kaksi lasta ja olin onnellinen. Silti taistelin masennuksen kanssa menneisyyden takia keiketi. Mutta päätin olla oman onneni seppä (sekin fraasi on sanonko mistä?). Jättää lapsuuden taakseni ja olla syyttelemättä lapsuuttani ja elää siinä hetkessä. Elämä oli tavallista ja vaatimatonta, asuntovelat, aikaiset aamuheräämiset, kurahousurumbat ja lasten uhmaiät ja kiire töihin ja kotiin. Mutta tajusin olevani hyvin onnellinen, sellaista se elämän kuuluu olla,vaikka tunnustettava on että avioliitossanikin oli silloin tummia varjoja. Hyvä liitto tarvii kahta ihmistätekemään sen eteen töitä, yksi ei riitä.
Ei se asenne pitkälle auttanut. Toinen lapsistani sairastui ekaluokkalaisena neurologiseen etenevään tautiin. Hoidin häntä kotona nelisen vuotta, hän kuoli kotonaan. Siitä en ole vieläkään toipunut. (siitä on 2 vuotta)
Minä sain syöpädiagnoosin vain 1v 5 kk lapseni kuolemen jälkeen. Ihmiset kehottavat pitämään positiivista mieltä yllä, että paranisin, mutta mistäpä sellaisen repäisen, kun lapseni kuoltua tuntuu, ettei millään ole enää väliä. Elämäni ja aikani oli jo pysähtynyt, sikäli syöpä ei heilauttanut siinä mitään. Mutta sen aiheuttamat lisävaivat kyllä välillä ärsyttävät. Sekin vielä... Aluksi toivoin ,että olisin täynnä syöpää, toivottomassa vaiheessa, että pääsisin poikani perään. Mutta ainoa mikä käski ripustautumaan toivoon, oli se, että minulla on myös mies ja tytär. Koskaan en tahdo heille lisää suru-uutisia. Mutta täytyy sanoa, että reipas positiivinen ajattelu ja sankaritarinat välillä suorastaan käyvät ärsyttämään. Ja mietityttää, että mitä seuraavaksi kun tästä selvitään. Mietityttää sekin, että miten paljolta olisin säästynyt js olisin opiskeluaikoinani ajanut nokkakolarin sen rekan kanssa kun nukahdin rattiin ja kyse oli vain sekunnista parista, että sivuutimme täpärästi toisemme. Olisinko tahtonut säästyä kaikelta tältä, vai onko tämäkin vaan tätä elämää ?
Ihana kun tämän otsikon alla muka paremmalla luvalla saa olla ankea. Helpottaa hiukan....
- Kielteisten tunteiden käsittely?Tigerlily
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?MeriTuuli
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?Tigerlily
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?selviytyjä
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?nuorityttö87
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?nuorityttö87
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?tiltu