Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Kyllä täällä kuulolla ollaan!
Samaa olen miettiny itekkin et ulkona ihana kevät ilma ja meikä se vaan istuu sisällä ja pitää sohvaa paikallaan.Itkuun asti en oo vielä päässy mut tiedän et kun sen saan tuleen, alkaa vyyhti purkautua.Olen vuosien myötä oppinu et mun pääkoppa vaatii oman aikansa ja sitten räjähtää,useempi päivä ollaan kastelukannuna ja parku tulee vaikka saippuamainoksesta mut kun sen yli pääsee, olo helppaa.Näin tää toimii mulla, en tiedä muista.Olen kans oppinu hyväksyyn ja ymmärtään et tarviin ne paskapäivät.En sen takia et olisin kiitollisempi paremmista päivistä vaan ihan itteni koossa pitämiseks.
Koen kans aika rankaks sen kun asun yksin.Eli kontaktit ulkomaailmaan tulee vaan jos soitan jollekkin tai joku soittaa mulle.Eli voin olla 2-3 päivää puhumatta kenenkään kans jos ei huvita, ei puhelimeen oo aina pakko vastata.Ja varsinkin nyt kun en saa tippasytoja lähipiiri on enemmän puhelinkontaktissa.Sillon kun oli rajut myrkyt ni aina joku kävi kattoos tarviinko kaupasta jotain, oonko syöny tai haluunko suihkuun.Nyt kun pää on repeemässä on tosiaan vaikeeta soittaa ja pyytää jotakuta kuunteleen.Tulee vähän anteekspyytävä olo vaik tiedän et se on ihan turhaa.Onneks mulla on se ammattiauttaja jonka tapaan 3 vk välein ja voin välilläkin soittaa jos oikein ahistaa.
Täällä Turun seudulla kokoontu vielä joku vuosi sitten Syöpäyhdistyksen pakeilla semmonen ryhmä kun KePit= Keski-ikäiset Pipit.Se oli tarkotettu kaikille syöpäpotilaille ja ikäjakauma oli 30-55 välillä.En tiedä onko muilla syöpäyhdistyksillä sitä.Onhan täälläkin rintasyöpäpotilaille oma tukiryhmä.Kävin siellä kerran ja tuumasin et ei taida olla mun paikka.Läsnä oli n.20 naista, keski-ikä ungefär 64v, ja suurimmalla osalla leikkauksesta aikaa ainakin 8 v.Siellä minä sitten 42 niiden rouvien keskellä mietin miten kysytään niistä seksihommista.Joten se jäi mun ainooks kerraks mut onneks sit kuulin näistä KePeistä, siellä sai asioihin jotain tolkkua.
Samojen asioiden kanssa painitaan.Mulla tt-kuvat huomenna ja tulokset perjantaina.Olen miettiny mitä teen jos maksan etäiset on äityny kovaan kasvuun.Joko saa maton alta vetäminen riittää tämän taudin osalta vai tsemppaanko itteni vielä kerran ylös. Koska kukaan muu sitä ei tee, eikä ainakaan ne positiivista mieltä patistavat puoltutut.
Mirja

Nyt mullakin tulee itku!!!!
Mirja | 8.5.2007 klo 20:47:13