Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Hei Tigerlily,

Minun teki pahaa, kun kysyit, olisiko foorumia, jonka puoleen voisit kääntyä, kun tuntuu pahalta, pelottavalta, ahdistavalta.. Rakas ystävä, me kaikki täällä keskustelupalstalla olemme toisiamme varten, joten puhu meille, äläkä missään nimessä pidä tuskaa sisälläsi. Anna sen tulla ulos ja keventyä.

Meidän ei pidä kuvitella olevamme yli-ihmisiä, joiden tulisi kestää rankkojakin asioita omin voimin. Läheiset ovat toisinaan aivan liian lähellä, jotta heille voisi tosissaan purkautua, mutta keskustelufoorumissa sinulla on taatusti ihmisiä, jotka ymmärtävät, mistä sairaudessamme lopulta on kyse ja me vältämme dramatisointia tai muita ylilyöntejä näissä asioissa.

Rakas läheiseni sanoi minulle, että jaettu suru puolittaa tuskan, ja minä, joka olen sairastunut vahvuuteen ja omapäisyyteen, en tietenkään tarvinnut ketään, kunnes sairastuin rintasyöpään. Mitään en menetä, vaikka vähän hellittäisinkin taakkaani purkautumalla toisille, mutta aivan varmasti saan kuormaa jaetuksi.

Hyvä tigerlily (= ihana nimimerkki), pura murheesi, pelkosi ja ahdistuksesi. Meillä on hyvin monta vahvaa olkapäätä, jotka auttavat vaikeiden hetkien yli. Bless you!

Jade
elämä | 12.5.2007 klo 02:12:42