Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Kiitos tuestanne ja kannustuksestanne tunteiden purkuun. Amh jo teki hyvän aloituksen, purkautui osa omiakin tunteitani.

Terveenä ollessa on helppo pyöritellä elämänkaarta ja tarkoitusta vaikka minkä uskonnon,filosofian tai teorian mukaan. Olen tehnyt sitä useamman vuoden, ja luulin olevani sinut sen asian kanssa. En nyt kuitenkaan ole. Kaikki hyvässäkin tarkoituksessa esitetyt maininnat elämän rajallisuudesta saavat minun tuntemaan, että päälleni heitetään "pahan haltijattaren" ennustus tai kummilahja.

Ajattelin, että perusterveenä ihmisenä toivun nopeasti isostakin leikkauksesta, ja taas vauhtiin. Nyt olen kuitenkin ollut kolme ja puoli viikkoa täysin sohvan uumenissa pahoinvoivana ja kuumeisena. Syytä tähän ei löydy, joten parempaa ei ole näköpiirissä. Samaan aikaan luen netistä, miten kohtalokasta toipumisen kannalta on olla harrastamatta liikuntaa. Mikähän onkaan olo sitten, kun hoidot alkavat.

On monenlaisia vaateita. Perheelle pitää näytellä reipasta, etteivät he masennu ja joudu paniikkiin. Joiltakin sukulaisilta tämä pitää salata, etteivät he rupea levittelemään asiaa ja aiheuta megaluokan säälireaktiota tai sensaationnälkää. Joillekin ystävillekin pitää esittää asiat varovasti, etteivät he rupea pelkäämään omasta puolestaan. Mikä minä olen huolehtimaan muista ihmisistä juuri nyt?

Jos kaikki saamani tuki ja tsemppi on Jumalan lähettämää apua, minulta pitäsi jostain löytyä voimaa tehdä oma osuuteni. Ei vaan löydy.

Tekipä hyvää..
Tigerlily

Tigerlily | 16.4.2007 klo 22:08:49