Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Kiitos avec vastauksestasi, kirjoitat kuin minun näppiksestäni.

Syövästäni yleensä olen kertonut niille ihmisille, joiden tiedän osaavan suhtautua siihen järkevästi, kannustaen eikä säälien. En myöskään halua osakseni erityiskohtelua. Vointiani on kyselty, kun tilanne on ollut akuutti kuten nyt, ja se on tuntunut hyvältä. Valehtelemaan joudun, jos joku sukulainen kutsuu ensi kesänä mökilleen saunomaan.

Jos joku vieraampi tavatessa kysyy "mitä kuuluu?", pystyn sujuvasti runoilemaan niitä näitä hymyssä suin. Kaikki on siis hyvässä järjestyksessä muilta osin kuin negatiivisten tunteiden purkamisen osalta. Niitä kun purkaa, tulee heti joka tavalla syyllinen olo, koska hyvin moni asia on silti ihan hyvin. Kuitenkin ne on purettava, että tulee tilaa positiivisuudelle ja taistelutahdolle.

Ehkä opin vielä suodattamaan kaikki syöpäkuolemauutiset. Tällä hetkellä olen yliherkkä aivan kaikelle. Johtuu varmaan tästä toivottoman huonosta olosta.

Tigerlily
Tigerlily | 18.4.2007 klo 19:28:38