Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Anna palaa vain Mirja,
Pakko niitä tunteita on päästellä välillä ulos. Päästin itse pari-kolme viikkoa sitten myös oikein täyslaidallisen.Minulla on myös metastaasia maksassa ja viime röntgenissä näkyi jotain pientä muuttuneen.Odottelen tässä lääkärin juttusille pääsyä (joka onneksi on jo torstaina),kuukausi on kuitenkin tässä kulunut ja paineet kasvoi väliin liian koviksi. Purkaus oli väistämätön tulos. Mulla oli ihan paha olo jälkeen päin siitäkin, että paketti hajosi totaalisesti.Häippäsin sitten pariksi päiväksi ystäväni luo ja kun tulin kotiin tunsin, että sielläkin oli hiukan mietitty. Ja nyt on sitten ollut siksikin rauhallista ja mukavaa.
Varasin kyllä sitten ajan kuraattorilta, voisi tehdä hyvää hiukan päästä puhumaan ja ruotimaan purkausta, syitä ja seurauksia.
Koko tän sairauden ajan mua on aatteluttanut se, että kun tätä sairautta hoidetaan niin tehokkaasti kuin se on mahdollista, niin samanaikaisesti henkinen puoli jää sen varaan, miten itse jaksaa etsiä apua. Tai sitten itsellä on niin hyvä verkosto, jonka avulla mennään eteenpäin. Itse olen jutellut aika avoimesti sellaisten henkilöiden kanssa, jotka osaa suhtautua. Taas sitten sellaisille "voi-voi tyttörukka-henkilöille" (oon 50) en erehdy toista kertaa puhumaan.Sanon vain että kaikki hyvin, jos sattuvat jotain kysymään.
Että semmosta täältä pohjoisesta...

Manssi
Manssi | 24.4.2007 klo 14:17:45