Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kielteisten tunteiden käsittely?

Tiedän tunnen tilanteen ja itselläni jäi myös hiukan paha mieli joulusta, joka oli todella odotettu ehkei kumminkaan toivon uskon mukaan viimeinen:(
Meillä pitkästä aikaa oli lapset (lapsenlapset) joulua viettämässä meillä, niin meitin nuoret ihan vaan pienestäkin otti "herneet" nenään keskenään ja sitten minäkin jo sain hiukan siitä itselleni ja pahan mielen. Siinä sitten joulusaunassa tuli oikein itku ryöppy isännälle ja todella paha mieli, kun ajattelin että miten tämä elämä on muutenkin vaikeaa näiden sairauksien kanssa ja olen ns. "jatkoajalla" elämässä kiinni. Jotenkin tuntui etteivätkö nuoret meillä nyt tiedosta kuin pahalta minusta tuntuu ja aina saan ryöpyt päälle sekä kuin väsynyt muutenkin olen kaikesta ylimääräisestä kuin myös muiden huolista lisää.
Joko he eivät osaa ajatella laajemmalti miltä minusta tuntuu vaan tai eivät saa pidettyä niitä sammakoita suustaan pois.
Eli tämäkin joulu meni osittain pieleen ( muutama joulu vävyn takia) joten taidanpa jos luoja suo ja antaa vielä ensi joulun minulle niin viettää sen ihan yksinään jossain piilopirtissä niin säilyy se jouluinen rauha ja tunnelma.
Meillä ehkä tuo syövästä keskustelut on vieläkin niin arka asia etteivät aikuiset nuoret sitä osaa sisäistää ( jo kuusi vuotta itse sairastaen)ja tunne kuin pahalta jokin pienikin sana voi sivaltaa syvältä.
Kun on kivut ja väsynyt niin ehkä itselläkin on tunteet liikaa pinnalla, muttei aina jaksa selitelllä niistä.

Toivon kaikille saman asian kanssa kamppaileville voimia sekä parempaa tulevaa vuotta <3
vaapukka | 28.12.2009 klo 11:40:15