Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kielteisten tunteiden käsittely?
Kiitos Mirja, tekstisi sai minut nauramaan. Samoin amh, lohdutti.Pengoin äskettäin esiin viestini viime syksyltä, kun olin sairastunut rintasyöpään ja koko rinta oli poistettu. Olin hämmästyttävän positiivinen ja toivoa täynnä. En saanut hoitoja, joten elämä jatkui heti täysillä.
Kun nyt heti perään löytyi suolistosyöpä, mielialat ovat aivan toiset. Tuntuu, etten pääse tästä ylös millään. Tuntuu myös, että tuen tarpeesta ei tule loppua. Tarvitsevuudessaan tulee avauduttua sellaisillekin henkilöille, joihin ei voi luottaa. Toinen ryhmä on ne ihmiset, joiden mielenkiinto loppuu heti, kun uteliaisuus ja sensaationnälkä on tyydytetty.
Meillä töissä on aina suhtauduttu myönteisesti sairauteen ja sairaslomiin, jopa useita vuosia kestäviin. Nyt minuun suhtaudutaan kuukauden sairasloman jälkeen kuin olisin jo kuollut. Meille on palkattu uusi (tosin tilapäinen) ihminen, ja olen pudonnut pois monilta työni kannalta välttämättömiltä sähköpostilistoilta. Päällepäin en kyllä näytä vainajalta. Osa niistä ihmisistä, jotka sairaudestani tietävät, eivät keskustele kanssani mistään normaaleista elävään elämään kuuluvista arkipäivän asioista.
Tästä tilanteesta käsin pitäisi repiä elämänhalua ja taistelutahtoa. Joskus tuntuu, että tukijoukkojenkin voimat alkavat hiipua, tai sitten en jaksa enää pyytää tukea. Ja tämä rumbahan ei ole vielä oikeastaan alkanutkaan täysillä. Uskon, että positiivisen mielialan vallitessa elimistö toimii paremmin, ja pystyy myös tuhoamaan epämuodostuneita soluja. Siksi koen tämän masennuksen lähes vaarallisempana kuin itse syövän.
Tigerlily
- Kielteisten tunteiden käsittely?Tigerlily
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?MeriTuuli
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?Tigerlily
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?selviytyjä
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?nuorityttö87
- Re: Kielteisten tunteiden käsittely?nuorityttö87