Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Keskiviikkoaamua!
Hyvää huomenta! Kauniiseen keväiseen aamuun sai taas herätä. Olipa Kevätmielen ajatukset kuin suoraan omasta päästäni. En vain niin hyvin osaa niitä ilmaista, joten hyvä että Sinä ne ylös kirjasit.Minä myös olen miettinyt usein, miten hienoja ihmisiä minulla on ympärilläni ja miten olen heidät ansainnut. Mieheni suhtautuminen on myös hyvin samanlaista kuin Sinulla. Vaikka hän itsekin viisi vuotta kävi itse läpi samaa prosessia hiustenlähtöineen kaikkineen ja lisäksi hän turposi noista kortisoneista. Siihen hoitoon, jota hän sai kuului reilusti kortisonia ja lisäksi sytojen määrä oli suurempi eli 8 kertaa. Kuitenkin hän on aika paljon jo unohtanut sen ajan. Minä silloinkin alussa kärsin varmasti enemmän kuin hän. Olin jopa muutaman viikon sairaslomalla ihan siitä stressireaktiosta, mikä seurasi diagnoosia. Hän itse uskoi alusta asti, että selviää sairaudestaan, vaikka ennuste olikin tosi huono. Nyt on viisivuotiskontrolli takana ja "terveen paperit".
Myös minä olen jotenkin jämähtänyt tähän sairaan rooliin ja ajatellut miten helppoa olisi olla vain kotona. Tuntuu jännältä, kun alussa vain haaveili, että mikä onni olisi mennä töihin. Se tuntui silloin aivan maailman tärkeimmälle asialle, että voisi aamulla herätessään mennä tavalliseen tapaan sinne tuttuun paikkaan ja jatkaa elämää niin kuin ennenkin. Mutta onneksi sitä on alkanut hyväksyä tätä sairautta tämänkin verran.
Muuten siitä CEF-hoidosta. Vielä ei ole tullut mitään oireita. Eilen iltapäivällä olin vähän väsyneempi kuin tavallista, mutta mitään pahoinvointia ei ole tuntunut. Aamupuuro maistui ihan tavalliselle sekä kahvi. Otin illalla varmuuden vuoksi yhden Primperanin, vaikka ei tuntunut mitään pahoinvointia. Se taisi olla virhe, koska tulin siitä aika levottomaksi. Sain kuitenkin jotenkin nukuttua. Tietenkin vatsa oli taas jumissa. Täytyy nyt oikein kunnolla sitä pehmittää. Laitoin puuroon pellavansiemeniä ja otin yhden Duphalac-pussin. Täytyy illalla vielä ottaa toinen Duphalac ja lisäksi sitä pellavansiemenlimaa, jota olenkin jo kuukauden verran joka ilta nautiskellut. Lisäksi luumuja ja aprikooseja. Kyllästyin jo siihen Pajala-puuroon ja yritän nyt jollakin muulla tavalla pehmittää vatsaani. Kyllähän tuo kaurapuuro pellavansiemenillä höystennä ajaa kai saman asian.
Nyt täytyy kiirehtiä apteekkiin hakemaan se Neulasta-piikki ja työpaikalle pistättämään se.
Iloista päivää kaikille:))
- Huomenet uuteen viikkoonkevätmieli
- Re: Huomenet uuteen viikkoonlillukka
- Re: Huomenet uuteen viikkoonMeriTuuli
- Re: Huomenet uuteen viikkoontautinen
- Re: Huomenet uuteen viikkoonkevätmieli
- Re: Huomenet uuteen viikkoonsanteri
- Re: Huomenet uuteen viikkoonKehäkukka
- Re: Huomenet uuteen viikkoonPäivä kerrallaan
- Re: Huomenet uuteen viikkoonMeriTuuli
- Terveisiä onkologin luona käynniltä!Päivä kerrallaan
- Re: Terveisiä onkologin luona käynniltä!kevätmieli