Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Huomenet uuteen viikkoon

Täytyy puhua noista silmistä, kun menen ennen sitä ekaa CEFiä taas onkologin vastaanotolle. Jotain tippoja ne kyllä kohta vaativat.

Tuli aamupäivä juostua hikipinnassa metsässä, kaverin kanssa naurettiinkin, että olen mä varsinainen syöpäpotilas.. Punainen buffihuivi (ostin viikonloppuna Prismasta) kaljunpeittona ja naama yhtä punaisena hehkuen painelen pitkin mättäitä ja männiköitä koiran perässä, siinä tulee kyllä kauhia hiki, kun jälkeä pitkin kiitävän koiran vanavedessä pinkoo puolijuoksua. Hyvää kuntoilua. Kyllä tuo mun koirani on ollut sellainen "kuntouttaja" tässä sairasloman aikana, että ansaitsisi jonkun mitalin siitä hyvästä.

Ei ole vielä sade tullut tänne Pirkanmaalle vaikka säätiedoissa lupailivat. Kuudelta pitäisi olla vielä yhdet harjoitukset tänään, toivottavasti ei sitten sada kaatamalla. Pienet päivälevot ehtii tässä välissä ottaa :)

Olikos Kehäkukalla huomenna se eka CEF? Mulla on tosiaan vielä kaksi viikkoa tiputukseen, kun ei ollut normaalina tiputuspäivänä lääkärinaikoja, ehdin siis huilata 4 vrk pidempään. Toisaalta meni mun 105 vrk:n sytojaksolaskelma vähän pieleen. No, äkkiä nämä viikot menee, saisi vain jo sen CEFinkin äkkiä, niin näkisi vähän miten siitä selviän.
Olen koittanut nyt syödä kovin rautapitoista ruokaa, että saisin hemoglobiinin nousuun tai edes pysymään aisoissa. C-poreen olen joka aamu myös juonut, jospa rauta imeytyisi paremmin, C ja B vitamiineihin onkologi antoi luvan.

Tautiselle voimahali, se toivottomuus joka välillä iskee on jotenkin niin kokonaisvaltaista.. Vie kyllä koko ihmisen mukanaan sinne syövereihinsä. Onneksi ne on kuitenkin ohimeneviä ne kohtaukset ja järkeilemälläkin niihin saa edes vähän helpotusta. Mutta kyllähän nuo lääkeaineet jo itsessään saattavat aiheuttaa vaikka mitä mielialavaihteluita. Täytyy vain muistaa, että kaikki on väliaikaista.

Tuosta verenpaineesta.. Viimeksi mitattiin ennen kolmatta taxoa, oli jotain 140/90.. Eli mulla on ainakin noussut verenpaine tämän kaiken ruljanssin aikana, stressikö lienee syynä vai mikä. Normaalilukemat ovat olleet ennen sairastumista n. 120/55-70 ja sykekin alle 60. Mutta ei liene kovin epänormaalia, että tälläinen elämäntilanne stressaa..

Sellaista. En tiedä kyllä mitä tuon painonnousun kanssa tekisi.. Pakko kuitenkn syödä hyvin että jaksaa, enkä paljoa enempää liikkuakaan jaksa. Toivottavasti se siitä lähtee laskusuuntaan sytojen jälkeen ilman mitään ankaraa dieettiä. Taidankin mennä pesemään parit porkkanat nakerrettavaksi ja mennä pötköttelemään. Aloitin uuden kirjan taas, Pocahontas nimisen, aikuisten romaani se on nimestään huolimatta. Jotenkin osui, kun kaverit nimittävät joskus minua sellaiseksi lettieni takia.. Tai siis entisten lettieni :/ No, ehkäpä jaksan vielä kasvattaa yhtä pitkät hiukset kuin mitkä mulla oli, muutama vuosi siihen kyllä menee.. Voi voi.

No mutta, nyt huilimaan :)
kevätmieli | 14.5.2007 klo 13:59:39