Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Keskiviikkoaamua!

Huomenta kaikille aurinkoisesta Päijät-Hämeestä!

Ihania viestejä olette kirjoitelleet, jotain ajattelin vastata, mutta en nyt tietenkään muista mitä ja kenelle.

Eilen olin viimeisessä sytossa, niin sitä vaan putkahdettiin ulos siitä putkesta. Nyt on mieliala hyvä, ilahduttaa niin yhden vaiheen päättyminen, ettei mitään oireita ole vielä tullut, yönkin nukuin hyvin kortisooneista huolimatta. Monesti minulle on iskenyt voimakas väsymys jo sytojen paluumatkalla, olen pari kertaa nukahtanut taksiinkin.

Niille joilla sytot ei ole vielä alkaneet haluan sanoa, että oireet ovat todella yksilöllisiä, tällä palstalla saa hyviä vinkkejä, mutta kaikki oireet ei onneksi kaikille tule. Toiset valitettavasti joutuvat kärsimään lähes kaikesta mahdollisista.

Itselläni pysyi veriarvot hyvinä koko ajan huolimatta rankasta kuurista (6 x taxo), ennen tätä viimestä tiputusta otetut arvot olivat Leuk 6.9, Neut 4.0 ja Hb 123. Neulasta en ole tarvinnut ja yhtään hoitoa ei ole veriarvojen takia tarvinnut siirtää. Näinkin voi olla, tosi ikävää jos veriarvojen kanssa on ongelmia, ne on vakavia asioita.

Sädehoitoja on tulossa 25 kertaa, maanantaina menen sädehoitolääkärille ja annossuunnittelu CT-kuvaukseen. Minulla poistettiin koko rinta (oikea, joten vasemmalla voin soutaa) ja imusolmukkeet olivat puhtaat. Säteet tulevat siksi kun oli kaksi isohkoa kasvainta ja gradus 3. Tamofen kuuri alkaa samaan aikaan säteiden kanssa, vaikka hormoninegatiivinen estrogeenille, mutta progesteronireseptoreja oli 30 prosenttia. Minkälaisia lukuja muilla on? Oma syöpänihän on kuitenkin patologin lausunnossa luokiteltu hormooninegatiiviseksi ja silti saan nuo hoidot.

Hyvä tietysti on saada kaikki hoidot, mistä saattaa olla yhtään hyötyä. Vaihdevuosi oireet varmaan jatkuvat edelleen, alkoivat jo sytojen alussa ja kuukautisetkin jäivät pois.

Mahdollisimman hyvää vointia kaikille!
Sartsa | 16.5.2007 klo 10:15:38