Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Melanooma,kontrollit ja hoidot

Hei. Sain melanooma diagnoosin -04. Emo leikattiin Töölössä, samoin poistettiin reidestä ja nivusesta imusolmukkeita ja -suonia. Tauti jylläsi pitkin reittä ja nyt etäisepesäkkeitä on lantiossa, keuhkoissa ja päässä. Olen saanut sytostaatteja, jotka eivät minun kohdallani toimineet. Kokopäänsäädehoito, 10 kertaa, tuli päivystyksenä. Menin huonovointisena Meilahden päivykstykseen ja siellä lääkäri teetti oireiden perusteella pään TT-kuvan eli viipalekuvan ja totedettiin kaksi etäispesäkettä. Lähi viikkoina aloitetaan hoito kokeellisella lääkkeellä, joka tukee elimistön omaa puolustus mekanismia.

Melanoomalääkärini Syöpäklinikalla ei kontrolleissa tutki ihoani. Käyn verikokeissa ja vartalon TT-kuvassa. Olen kysynyr ja melanooma ei anna merkkejä vereen, markkerit liittyvät kai lähinnä hormonaalisiin syöpiin kuten rinta- ja eturauhassyöpä.

Tuntien taudin viheliäisyyden, kävisin vaikka yksityisesti, ainakin vartalon TT-kuvassa, jotta mahdolliset etäispesäkkeet voitaisiin todeta mahdollisimman aikaisin.

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille, ei auta jäädä tuleen makaamaan ja on jaksettava pitää puolensa :) Hellä
Hellä | 28.4.2007 klo 12:37:47