Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminen
Eli vahingossa alotinkin tuonne uuden keskustelun samasta aiheesta, tässä siis sama viesti nyt oikealla paikallaan!No voi kyllä allekirjoittaa kaiken, M onkin jo minulle vastaillut tuolla toisalla ja antanut hyödyllisiä linkkejä, ei vaan ole vielä pystynyt selailemaan. Tosissaan vko nyt leikkauksesta..reilun viikon päästä 20 vuotta täyteen. Siis uskomattoman paska vuoden alku:D mun painajainen alko 5.1. Hmh. Ei tätä voi unohtaa varsinkaan kun ei kävellä kunnolla pysty vartijaimusolmukkeiden poiston jälkeen. Takareidessä tosiaan todettiin melanooma, Clark asteikolla 4 ja keskisyvän syvemmästä päästä, 3,5 taisi olla tarkka arvo. Kuulemma 30-40% mahdollisiis että on imusolmukkeissa. Ja täällä sivuilla lukee että jos imusolmukkeissa niin 50% mahdollisuus selvitä. Onhan tää rankkaa, haluisi vaan ne vanhat ongelmat takaisin:D kerrankin toivoo sydänsuruja ja opiskeluhomma deadlineja.
Ja joo, tässä on ollut pientä kivuntuntuista vasemmassa nivusessa ja eihän sitä voi olla ajattelematta että mitäs jos se on ehtiny levitä oikeesta nivusesta vasempaan vaikka saan vasta 2.3. tulokset onko se edes oikeassa nivusessa. Ärsyttää kun voi vaan maata sohvalla, lopetin eilen särkylääkkeiden syönnin. Ei ne kivut nyt niin kovia ole. Parempi että tuntee ne kivut niin tajuaa lepuuttaa jalkaa tarpeeksi. Ei tästä lenkille vielä lähdetä, kuntosalia ajattelin koittaa ensi viikolla, käsiä mennä tekemään. Heh, ainut este on ne pitkät portat alas:D no eiköhän tämä tästä. Mutta pelko on kokoajan takaraivossa. Miettii jo että vaikka nyt selviäisi, niin mitä jos tuleekin uusiikin kun on raskaana tai kun seurannat ovat loppuneet.
Panikointia... odottavan aika on pitkä. Täytyy vaan uskoa että tästä selvitään, ei ne prosenttiluvut loppujen lopuksi yksilöllistä selviämistä kerro:) ja kuten aiemmin tässä keskustelussa nostettiinkin esiin että ei niitä kaikkia kuolemariskejä ajattele kun menee ulos. Pakko yrittää elää mahdollisimman normaalisti kaikesta huolimatta, onhan tämä avartanut ajattelutapaansa, kuten että miksi säästelee rahojaan ja kituuttaa kun on niin nuuka ettei viitsi kuluttaa. Mitäs niillä rahoilla tällasessa tilanteessa tekee, että olen kyllä itse päättänyt että etelään lähdetää, vaikka ironisesti melanooma onkin, samoja juttuja olen tehnyt kuin aikaisemminkin ja aion tehdä kunhan jalkani saan urheilukuntoon:) ei tämä minua tule estämään:)
Voimia kaikille!!! Mietin itse että (jos ja kun tästä selvitään) menisin terveydenhuolto-oppilaitoksiin kertomaan tunteistani tämän syövän kanssa. Tai vaikka todettaisiin levinneen ja parantumattomaksi niin kai sitä voisi hyödyttää tulevia lääkäreitä ja sairaanhoitajia ymmärtämään nuoria syöpäpotilaita ja miksi ei vanhempiakin.
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminennainen-87
- Melanooman seurantaHellä
- Re: Melanooman seurantaMichael
- Melanooman seurantaTuide
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminenmidnightexpress
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminenbreakthrough