Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Melanooma,kontrollit ja hoidot

Hei taas kaikille!

Sinun tautisi, Hellä, on aika hurjan kuuloisessa vaiheessa, mutta hienoa sentään, että jaksat kirjoitella tänne ja jopa toivotella muillekin tsemppiä. Itse en koskaan ole ollut noin sairas, joten en oikein tiedä, mitä sanoa. En oikein enää jaksaisi toistella kliseisiä toivotuksiakaan, mutta toivon kuitenkin sinulle, Hellä, kaikkea hyvää. Toivottavasti olet tyytyväinen elämääsi tähän asti ja myös tästä (toivottavasti vielä pitkään) eteenpäin. Ei se määrä, vaan se laatu...

Itse en enää seuraa näitä sivuja päivittäin - pahin shokki kun taitaa olla omalta osaltani jo ohi. Tietenkin jo alun perin tosi hyvä ennusteeni ja yksityisesti teettämäni lisätutkimukset rauhoittivat minut ja olen saanut asian pois mielestäni. Mutta sen verran pysäyttävä kokoemus melanooma-diagnoosi on, ettei se koskaan unohdu. Ja tietenkin riski taudin uusimisesta on moninkertainen niihin verrattuna, jotka eivät koskaan ole sairatuneet. Toivonkin, että itse jaksan ainakin kuunnella niitä, joilla tauti on "päällä".

Oikein hyvää kevään jatkoa,

- M -

P.S. On aika hyvin pysynyt vaatteet päällä auringossa ja rasvat naamassa.

Michael | 2.5.2007 klo 18:38:05