Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminen
Hipsu!!Valitettavasti oot nyt joutunu liittymään meidän "syöpäläisten" joukkoon,mutta voimia tältä porukalta saa huonoina päivinä...Mullakin on melanooma,levinnyt sellainen.Metareita oli aluksi nivusessa ja kainalon imusolmukkeissa,ne leikattiin kuitenkin pois.Hoitona aloitettiin interferonit ja interleukiinit.
Sitten löyty uusi etäpesäke kaulan imusolmukkeista ja nyt päällä sytostaattiyhdistelmä ja interferonit.Mullakin kyseessä aika uusi juttu,alkukesästä diagnosoitu.Ja oon kans nuori,22 v.
Koita jaksaa,kerro niille kenelle haluat kertoa,mullekin juuri asian muille kertominen oli todella vaikeeta.Lopulta totesin että oli helpompaa joissakin piireissä että asia kerrottiin silloin etten ollu ite paikalla,muut saivat sitten siinä vähän kauhistella tai sulatella ja sitten niiden kohtaaminen ei ollutkaan niin kauhean vaikeeta.Oli nimittäin aika nihkeätä kertoa asiasta ihmisille niinku face-to-face.
Mulle ainakin pahinta on koko asiassa ollut tähän liittyvä epätietoisuus ja jatkuva odottaminen. Uutiset helpottavat oikeasti aina,olivatpa ne sitten huonompia tai hyviä.Mä oon lähiaikoina saanu aikalailla pelkästään noita huonompia uutisia,mutta silti ne on ollu parempia kuin epätietoisuus.Toinen raskas asia on ollu läheisten ihmisten reaktiot ja huoli.En haluaisi stressata niitä lisää mutta minkäs teet,kyllä muut (viimestään nyt kun kuljen huivi päässä)huomaa että joku on vähän pielessä.
Megahali ja toivotaan nyt niitä hyviä uutisia!!Leikkaukset (3 kpl) on mulla ainakin menny tosi hyvin kaikki ilman suurempia ongelmia,että koita olla huolehtimatta niistä liikaa.
midnight <3
- Melanooman seurantaHellä
- Re: Melanooman seurantaMichael
- Melanooman seurantaTuide
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminenmidnightexpress
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminenbreakthrough