Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminen
Hei taas kaikki!Aluksi Midnightexpressille (pitäisiköhän sulle keksiä jokin lyhyempi lemppari) ja Hipsulle oikein kunnon tsempin ja onnen toivotukset – teillä näyttäisi tällä hetkellä olevan tiukempi matsi meneillään kuin monella muulla. Toivotan siis lämpimästi parasta mahdollista onnea tästä eteenpäin – enkä suinkaan halua onnitella siitä, että satuitte saamaan tämän pahuksen taudin.
Minulle kuuluu ihan hyvää – melanoomasta ei ole merkkejä näkynyt ja kuntokin alkaa taas palata vanhalle uralle. Minulla se ei enää koskaan tosin tule palaamaan takavuosien tasolle, mutta sillä ei mitään tekemistä melanooman kanssa :). Aloitin taas palloilut 10 vuoden tauon jälkeen ja seuraava maraton on reilun kuukauden kuluttua.
Vuodet tuntuvat yleisesti ottaen kuluvan kiihtyvää tahtia ja monesta jutusta onkin kulunut 2 tai 5 tai 10 vuotta, vaikka se tuntuukin tapahtuneen vasta äskettäin. Mutta melanooma-diagnoosistani ei ole kulunut kuin vajaa vuosi ja silti siitä tuntuu olevan jo ikuisuus. Ilmeisesti olen siinä määrin prosessoinut, että melanoma-ajatuksia mahtuu diagnoosin ja nykyhetken väliin niin paljon, että vajaa vuosikin tuntuu jo pitkältä ajalta.
En koskaan ole ollut niin sairas kuin vaikka Pikajuna, Hipsu tai Nainen-87, josta en ole muuten kuullut pitkään aikaan mitään. Voin vain kuvitella, miltä teistä tuntuu ja kuinka paljon vaikeampaa on elää levinneen tai paksumman primaarimelanooman kanssa. Olen nähnyt ainakin vuosilla mitaten aika paljon enemmän elämää kuin kukaan teistä ja ainakin minusta moni asia tuntui nuorempana kuohuttavammalta kuin nykyään – vaikken suostukaan millään miksikään ukkeliksi vielä itseäni tuntemaan. Nostan teille (aurinko)hattuani ja toivotan vielä kerran kaikesta sydämestäni onnea ja voimia – periksi ei anneta.
Toivoo syyskiireinen
Michael
- Melanooman seurantaHellä
- Re: Melanooman seurantaMichael
- Melanooman seurantaTuide
- Re: Melanooma ja syövän kanssa eläminenmidnightexpress