Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

jatkoa edelliseen

Hei Taas, edellinen viestini jäi lyhyeksi, kun kirjoittelen näitä aina töissä ja tulee keskeytyksiä, kotona mulla taas ei ole nettiä.
Noista sopeutumisvalmennuskursseista vielä. Onko kukaan teistä tietoinen, onko silmäsyöpäpotilaille järjestetty viime aikoina tai onko suunnitteilla kurssia?
Toivottavasti Puolivalot se kurssi on antoisa! Itsekin olen harkinnut kuntoutuskursseja ihan tosissani tämän syksyn aikana. Olen katsonut kursseja enemmän uupumus/voimavarat puolelta, koskapa viimeiset 3 vuotta olen ollut tosi väsynyt,(sen viimeisen sädetyksen jälkeen) tuntuu, ettei voimavarat meinaa riittää normaaliinkaan elämään ts. kotityöt ja töissä käynti. Koko ajan tuntuu että on jaksamisen rajoilla.
Toivottavasti myös Nanna Sinun silmäsi ongelmat poistuisivat! muistan viime hoidosta itseltäni, miten epätoivoisen hidasta se silmän ulkoinenkin paraneminen oli. Silmä punoitti ja oli tulehtunut kuukausikaupalla. Lisäksi mulla lähti silloin silmänpaineet nousuun ja pelättiin, että silmä kehittää jotain uudissuonia, joiden johdosta pahimmillaan silmän kanssa eläminen olisi vaikeaa. Onnneksi niitä ei kuitenkaan ole tullut.
Tarkkailu on kohdallaani vähennetty toistaiseksi 4 kk: n välein.
Jos joku haluaa kirjoittaa, seuraavaan osoiteeseen voi lähettää viestiä: maija.pilkku@hotmail.com. Jos jollain teillä on vielä sitä artikkelia silmämelanoomasta, olisin kiitollinen jos voisin saada sen.
Syysvaloa! t.pilkku
pilkku | 22.10.2007 klo 12:56:23