Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Silmät renkkaa

Heippa, mitä teille kuuluu?

Mun silmäni on taas vaivanneet kiitettävästi. Reilun viikon aikana olen kolmasti käynyt silmälääkärillä. Ja lääkkeitä on vaihdettu ja diagnoosia tullut lisää ja näytteitä otettu.

Iriitti on taas syöpäsilmässä ja molemmissa tavistulehdus. Kortisonia tunnin välein toiseen simmuun ja antibioottia kahden tunnin välein molempiin ja laajentavaa ei tarvi sentään kuin kolmasti päivässä ja yöksi kortisoni- ja tavissalvaa. Painetippoja toivon mukaan en tarvi. Ja silti silmät kuivuu päähän ja yritän ehtiä vielä kostuttamaan pitkin päivää. Töissä silti luuhaan ja tuntuu että koko ajan on vain tasatunteja ja tipan tiputusta ja aina olen myöhässä. Silmät on kurjan tuntuiset ja ruman näköisetkin. Ja eniten jurppii se, että reilun viikon päästä lähdetään matkoille ja olisi ollut kiva olla näistä vaivoista huoleton, kun ongelmatonta on kuitenkin ollut jonkun aikaa silmien suhteen. Ja nuo muutkin ongelmat on lientyneet. Vaan kuukauden kuurin kun sain niin tiedän mitä lomamatkallani teen.... Kun nyt tulisivat edes kuntoon, se olisi pääasia. Potuttaa nämä pienetkin jutut joskus äärettömästi kun ne kumuloituu suurteen päälle ja monien muiden pienten kera... Rutina hiukan helpottaa... Kai.

Voikaa hyvin ! -tiltu-

tiltu | 7.2.2008 klo 19:11:42