Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Hyvää Uutta Vuotta!

Kiva oli tosiaan ettei MRI kuvissani ollut lisää syöpää tai demyelinisaatioon viittavaa. Niiden rinnalla kaularankadegeneraationi paheneminen ja laajeneminen oli suorastaan ilouutinen (vaikkei se oireita tehnytkään olemattomiksi). Nikamavälit on kaventuneet, spinaalikanavan ahtaumaa ja juurikanavan ahtaumaa. Mutta silti ei olla vakuuttuneita siitä, että se selittää kaikki oireiluni. Olen menossa siis edelleen neurologin vastaanotolle...

nanna, silmän kuivuus on pitemmän päälle tosi mälsää vaikkei vakavalta kuulostakaan. Kotona on paremmin, vaikka useasti pitää päivässä kostuttaa täälläkin. Mutta meillä töissä koneellinen kova ilmastointi ja tarkka työ ja tuijottelu kuivattaa rajusti lisää tipoista huolimatta. Silmä punottaa,kirvelee ja'raapii'. Mulla ei oireile pelkästään sairas silmä, vaan on ollut jo ennen silmämelanoomaa tämä ongelma molemmissa silmissä ja keinokyyneleet päivittäin. Nyt syöpäsilmä on luonnollisesti paljon pahempi kuin tuo terve kuiva silmä. Ärtyy kovasti.

Näkö on välistä selkeämpi, mutta välillä kaikki näkyy kaoottisena, vääntyneenä, kaksoiskuvin. Liittyykö sitten sairaan silmän lihasten väsymiseen vai mihin? Välillähän silmä karsastaa lievästi, tuskin ollenkaan näkyvästi ja välistä pahemmin sanoo kotiväki. Hämärässä näen huonosti. Joulunakin olin astelemassa poikani haudalta poispäin kun tuttavalliset joulutervehdykset mulle sanottiin ja oletin ensin erääksi pariskunnaksi, mutta siinä samassa en tunnistanutkaan siksi tutuksi ääneksi ja kasvoista en saanut selvää kun oli pipotkin heillä päässä. Minä toivotin takaisin joulut ja jatkoin matkaani kummeksuen keitä olivat. Poikani haudalle pysähtyivät ja minä en kehdannut kävellä takaisin kysymään keitä he olivat... Noloa. Tutumpien kanssa olisi fiksua puhua muutama sana enemmän kuin toivottaa vain jouluja. Pitävät mua nyt varmaan hiukan outona...

Vuosi kulkee kohti loppuaan ja uusi vuosi tulossa. Toivottavasti se tulee teille kaikille aiempia vuosia parempana ja valoisampana.

Hyvää Uutta Vuotta! T.tiltu
tiltu | 29.12.2007 klo 12:17:12