Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Viipalekuvaus

Heipparallaa!
Minun käsitykseni on, että glaukoomaan on ihan oma leikkaus jossa tehdään veitsellä viiltoja tai laaserilla jotta nesteiden kierto jotenkin muuttuu...ei ihan selvillä oikea sanamuoto...
Tekomykiö leikkaus on se entivanhanen kaihileikkaus. Niin ja sen minun kaksoiskuva johtuu siitä, että kun näkö siinä hoidetussa silmässä on siis todella huono vähän valoa ja hahmoja pienestä "kuunsirpistä". Aivot eivät pysty sitä oikein käsittelemään ja tulee ns. karsastus. Karsastus on minulla noin 5 astetta tämä on arvio kun ei pystytty tekemään näkökenttätutkimusta eikä karsastustutkimusta kun niissä molemmissa tutkimuksisa täytyy olla stereonäkö, joka minulla puuttuu. Minulle ei mitään prismalaseja taas ei ole ehdotettu. näin se hoito voi olla erilaista vaikka on sama sairaus. Mutta aina voi ja kannattaa kysyä asioita lääkäriltä ja jopa olla erimieltä jos eivät osaa hyvin perustella.
Tulehduksessa ei ole tapahtunut yhtään parannusta ainakin jos ajattelee kipua. Odottelen huomenna proffan soittoa sillä onhan taas maanantai jolloin hän on paikalla...toivottavasti.

oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Puolivalot
puolivalot | 27.5.2007 klo 19:53:04