Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: MITÄ KUULUU?!

Hei kaikki ja erityisesti nanna alias mimmu. Oli oikein kiva nähdä silmätyksin. Tulipahan parannettua maailmaakin olan takaa...

Silmän tuumorin osalta oli asiat hyvin, muuhun proffa ei tahtonut puuttua, kehui vaan että TYKS hoitaa hyvin silmäongelmiani ja kehaisi myös että oikein hienosti leikattu kaihi. Ja totta molemmat, mutta hienosti leikattu kaihi ei siltikään säästänyt minua 'sisäsyntyisiltä' komplikaatioilta, joita tammikuusta asti edelleen vaan hoidellaan. Iriitti ja makulaödema on istuneet sitkeästi... Nyt on vihdoin käänne parempaan tapahtunut, vaikka ei vielä täysin toipunut ja edelleen lääkitään.

Minä unohdin kysyä tärkeät kysymykseni proffalta, sen verran meidän tunnelma polilla odotellessa kävi hervottomaksi, kärsimättömäksi ja meni viihteen puolelle ; ) Ihan hullua, että matkataan toisesta kaupungista vastaanotolle, jonotetaan tuntitolkulla ja sisällä ollaan jokuset minuutit ja sitten minä vielä unohdan replani!
Piti proffalta tarkistaa miten jatkan suun kautta otettavaa kortisonia ja silmätippoja, mutta hänkin sen unohti vaikka oli TYKSin papereissa maininta. Mutta puheiden pohjalta jotenkin päättelin itse jatkolääkitykset kun kohtahan menen jo TYKSiin taas kontrolliin. Enemmän harmittaa kun unohdin kysyä että mikä on tuo vaalea läiskä joka osittain tulee tuohon värillisen iiriksen päälle, täällä kun yksi lääkäri ei osannut varmaksi sanoa.

Sen huomasin kysyä, että miten pitkään me käydään tuolla. Ellei omassa sairaalassa ole tarkempaa ohutkärkiultraa (tai joku sellainen) hän tahtoo potilaan sinne yleensä 5 vuoteen asti, mutta 3 vuoden jälkeen riittää kertakäynti vuodessa, ellei ole jotain erityistä kontrolloitavaa. Että vielä me tavataan noissa merkeissä.

Kaikille oikein miellyttävää ja aurinkoista kevättä ja kirjoiteltaa muutkin kuulumisianne silmän osalta ja muutenkin. T. tiltu

tiltu | 14.4.2009 klo 19:47:08