Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Kaikille vertaiskamuille hyvää loppukesää!!!!

Hei Kaikki!
Aloimpa kirjoittelemaan pitkästä aikaa kuulumisia. Eli minulla todettiin silmämelanooma 2005 elokuussa ja se sädetettiin silloin. Sitten onkin ollut jos jonkinmoista vaivaa ja vastusta. Silmä kipuili ja silmänpaineet nousi vaan koko ajan vaikkakin oli monet tipat käytössä ja sitten vielä iriitti vaivasi jatkuvasti tai sitä ei saatu pois koko aikana. Sitten viime kevään minulla meni totaalisesti hermot ja päätin nyt tämä kärsimys saa loppua. Kävin extra käynnin vielä Kivelän luona ja hän oli sitten lopulta samaa mieltä kanssani, että otetaan silmä pois kokonaan. Näin tehtiin sitten heinäkuun alussa ja mikä ihana tunne kun silmää ei särje koko aikaa. Vaikka olin sulatellut ajatusta jo koko tämän sairauteni ajan oli päätös vaikea ja rankka kokemus, mutta olen siihen erittäin tyytyväinen. Silmäproteesin sain sitten elokuussa. Siihen tottui tosi nopeasti ja mikä parasta nyt ei vieraat ihmiset huomaa minussa mitään kummallista. Sillä oma sairas silmäni oli ihan "sairaan" näköinen. Milloin se veresti ja milloin vuoti verta ihan uloskin päin ja mustuainen oli minulla ihan soikean muotoinen.
Olen joutunut pari kertaa käymään proteesipajalla korjauttamassa proteesia ja samalla sen väriäkin hieman parannettiin. Silmäkuoppa reagoi mm pakkasiin ja tuuleen hieman ikävästi ja tuntuu että silmä jäätyy päähän, mutta muuten kaikki mennyt hyvin. Kaikkein parasta on se kun ei ole kipeä enää ollenkaan. ;)

Aurinkoista kevättä kaikille!
Terveisin Puolivalot
puolivalot | 23.2.2011 klo 17:02:50