Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Vuosikontrolli

Hei Jemina ja kohtalotoverit

Minulla on myös melanooma silmässä ja kun se todettiin olin 37 v. Nyt viikko sitten tuli kaksi vuotta siitä kun se todettiin. Minulla patti oli yli kaksi senttiä kanttiinsa, eli melkein koko silmä täynnä. Silmään tuli näköhäiriöitä ja näkökentän puutoksia. Minunkaan silmää ei poistettu vaan vain sädetettiin. Silloin kun minä olin siellä Hyksissä oli samaan aikaan eräs mummo jolla oli melanooman esiaste silmässä. Hän tuli jostain kauempaa kanssa sitä tarkistuttamaan ja hänellä oli myös vuosittain seurannat jos silmä ei ala kipuilemaan tai muuten oireilemaan. Uskon että olet aivan hämilläsi ja kysymyksiä pyörii päässäsi ja mihinkään ei meinaa tulla mitään tolkkua. Tänne palstalle vaan kysymyksiä kyllä me vastataan jos osataan. On meillä ainakin omaa kokemusta ja vaikka minkälaista kommellusta ja vastoinkäymistä. Toivotan sinulle hyvää vointia kaikesta huolimatta. Itselläni alkaa taas pikkuhiljaa perhoset lennellä vatsassa kun vuosikontrolli lähestyy...Tsemppiä kaikille!
puolivalot | 23.8.2007 klo 22:25:44