Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Silmämelanooma

Suuri osa näöstä meni jo eka hoidon jälkeen, koskapa mulla se kasvain oli hankalasti kiertynyt näköhermon ympärille.
Näin kuitenkin jotain, valoa ja liikettä, mitään tarkkaa näköä silmässä ei ollut jäljellä. Nyt toisen hoidon jälkeen silmä on sokeutunut kokonaan.
Ensimmäisellä hoidolla ei täysin varmasti saatu koko kasvaimelle riittävästi säteilyä, koska sijainti oli niin hankala ja yritettiin säästää näköäkin. Luultavasti sen takia se lähti uudestaan kasvamaan vielä 10 v kuluttua. Kuulema sellainen uusintakasvu on melko harvinaista.
Itse asiassa en koko aikana ole täysin uskonut edes, että mulla on mikään syöpä. Sain silloin alussa diagnoosin, että kasvain on 99% varmuudella pahanlaatuinen, pieni mahdollisuus olis kuitenkin ollut että se onkin joku ns. hemagiooma eli hyvänlaatuinen kasvain.
pilkku | 13.11.2006 klo 13:15:30