Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re:

No voi jummetti! Kamalaahan se on joutua ammattilaisen ihan itse potilaan kanssa keskustelemaan... ;)

Veikkaan, että sun tapauksessa ei kuka tahansa silmälääkäri osaa kuitenkaan sanoa juuta eikä jaata. Koska ongelmat koskevat tiiviisti silmän syöpää ja siihen liittyviin hoitoihin, ja sen lieveilmiöihin, on minusta ihan selvää, että tukeutuu erikoisklinikkaan ja erikoislääkäriin. Mutta jospa kyseinen tyly lääkäri oli niitä jotka osaamattomuudessaan ja epävarmuudessaan piiloutuu tuollaisen torjunnan taakse. Helppo tapa kiertää kysymykset joihin ei tiedä vastausta. Ymmärrettävää on , ettei kaikkeen aina heti löydy vastausta, joskus ei ollenkaan yhtä oikeata vastausta, mutta paljon on se, että lääkärillä on halu kuunnella potilaan huolia ja että lupaa selvitellä parhaansa mukaan. Parhaitenhan itse osaat selittää ongelmatiikkasi suoraan erikoisklinikalle, kuin että toinen lääkäri nappaa sanan sieltä, ja toisen täältä ja konsultoidessaan erikoislääkäriä, hän ei osaakaan vastata lisäkysymyksiin, joihin sinulla olisi hei vastaus.

Mun työterveyslääkäri kysyi hoidanko tämän selkäasiani sieltä syöpäklinikaltani...? Alun perin tuntui ettei lääkärit siellä olisi ilahtuneet jos olisi selkävaivojani alkanut kuvaamaan ja odottanut heiltä tekoja. Juu ei, sanoin heti ja sain passituksen neurokirurgialle. Jähmeätä touhua ja tyhmää, että potilaan pitää osata harkita mitä kautta asiat hoituu ja ketä voi puhutella ja kuka on oikeasti kiinnostunut hänen oireistaan. Mahtaako tämä proffamme pitää vastaanottoa jossain yksityisellä, tiedätkö? Sinnehän olisi kätevä (?) pyrähtää ja kertoa miten 'epätoivoinen' hetkittäin on ollut... Mahtaisko siellä palvelu pelittää rutkasti paremmin...?
tiltu | 31.7.2007 klo 23:32:09